Online wijn kopen

2016/04/03
Online wijn kopen

Consumenten blijven meer en vaker online bestellen, blijkt uit de Thuiswinkel Markt Monitor. Ondanks de crisis hebben consumenten gemiddeld bijna vijf keer een online aankoop gedaan in de eerste helft van 2012, een toename van 7% ten opzichte van een jaar daarvoor. Frank Sibbel, Managing Partner van Blauw Research: “de belangrijkste driver van de groei blijft het aantal online bestellingen”.

In totaal zijn er in de eerste helft van 2012 42 miljoen internetbestellingen gedaan, een groei van 15 procent. Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org noemt dit opvallend. “We hebben hier zelfs met een groeistijging te maken van het aantal verkochte producten en diensten ten opzichte van vorig jaar. Toen bedroeg de groei van het aantal internetbestellingen 13 procent.”

Online bestellingen hadden in de eerste helft van 2012 een gemiddelde waarde van €110, een daling van 5% ten opzichte van een jaar daarvoor. Wijnand Jongen: “Dit is onder meer te verklaren door de toename van de online verkoop van apps en downloads.”

« Terug